26e reisdag, donderdag 25 juli

25 juli 2013 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Om half 11 rijden we naar onze laatste verblijfplaats, The Queen Mary in Long Beach (ik zei in LA maar dat is niet juist volgens Tim). We kunnen hier pas om 4 uur inchecken dus zijn veel te vroeg. We laten de koffers dus in de auto en gaan alvast de self guide tour doen, wat betekend dat we het hele schip kunnen ontdekken. Leuk hoor om aan de hand van foto's en teksten te ontdekken hoe het hier vroeger aan toe ging. In 1936 is het schip in de vaart genomen om mensen van Southampton naar New York te vervoeren. In de oorlogsjaren werden er echter hele ladingen manschappen mee verscheept. Na de oorlog goed te hebben overleefd weer omgebouwd voor passagiers en nog een aantal jaren gevaren. Uiteindelijk, door het vliegverkeer, uit de vaart genomen en door Long Beach aangekocht als toeristische trekpleister. Wanneer je alles wil bekijken ben je toch een paar uur zoet. Ondertussen kunnen we wel inchecken en kunnen we kiezen wat voor kamer we willen. We hebben besproken voor 2 tweepersoons kamers, maar wel graag naast elkaar. Het wordt er 1 met een kingsize bed en 1 met 2 eenpersoons bedden. Onze kamer is klaar maar die van de jongens nog niet, dus alle koffers even hier geparkeerd. Dan op weg voor wat te eten.Aan boord zijn niet zo veel mogelijkheden, twee erg luxe restaurants, te veel liflafjes voor de jongens.

Het is nog heerlijk weer en de haven is een leuk gebied alleen erg zoeken naar een parkeerplaats. Als dat gelukt is vinden we een steakhouse waar we allemaal lekker hebben gegeten.

Tegen de tijd dat we weer terug zijn op de boot kunnen we ook de boardingpassen regelen. We krijgen de kamerpas voor de jongens en de receptioniste helpt ons met de boardingpassen. Hoewel we dit zo'n 23 uur van te voren doen, hebben we bijna geen keus meer, het worden geen raamplekken dit keer, maar in het midden.Ach we gaan hier toch 's avonds weg dus maar zoveel mogelijk slapen.

Dan op weg naar de kamer van de jongens. Het blijkt dat dit gewoon een kamer met een kingsize en een queensize bed is. Nou daar hadden we gewoon met zijn 4 in gekund hoor. Maar ach 1 nachtje zonder de jongens is ook erg lekker ;).