24e en 25e reisdag, dinsdag 23 en woensdag 24 juli

24 juli 2013 - San Diego, California, Verenigde Staten

Gister rustig aan richting San Diego gereden. Het duurt al meer dan een uur voordat je Los Angeles helemaal uit bent. Onderweg nog stoppen voor wat lekkers en drinken. Wanneer we weer op weg gaan missen we een afslag en belanden we op de kustweg. Hierdoor rijden we langs een dorp/stadje met een heel mooi stukje strand. Hierop staan echt huizen met de achterkant letterlijk op het strand, mooi om hier te wonen. Net na drie uur zijn we in ons hotel Old Town Western Inn. Een mooi stekkie. Wanneer we tegen de avond op pad gaan ontdekken we dat de wijk waar we inzitten ook Old Town San Diego heet en een echt mexicaans buurtje is. Veel leuke winkeltjes met van alles en nog wat en leuke pleintjes met restaurantjes. We belandden dus voor ons eten ook in een mexicaans restaurant. Voor Tim wat minder maar met een extra portie friet komt die ook nog redelijk aan zijn trekken.

Vandaag weer op tijd op pad voor Sea World. Eerst nog ontbijten. Dit stelt echt niet veel voor, een kop thee of koffie en een muffin of cereals. Lekker zoet allemaal om de dag te beginnen. We zitten vlakbij Sea World dus binnen een half uur zijn we in het park. Het is dan nog net geen half 10 dus heerlijk rustig. We kunnen overal gewoon doorlopen wat een hele verademing is. Later op de dag wordt het wel drukker maar langer dan 20 minuten wachten is niet nodig. Er zijn gedurende de dag diverse shows waar we naartoe gaan. Een orka show/ dolfijnen show/ zeeleeuwen show en circusact. Ook in de attracties. Ik ga met de jongens in de Manta, een wervelende achtbaan en in een waterattractie (net zoiets als de boomstammen). De jongens zijn erg nat maar ik kom er bijna droog uit. Omdat ze toch al nat zijn meteen door naar de andere waterattractie in zo'n grote band. Ik besluit lekker droog te blijven maar nu gaat Jos mee. En dat zullen ze weten want ze zijn alle drie zeiknat als ze eruit komen. Helaas is het redelijk bewolkt vandaag dus het duurt nogal voordat ze een beetje drogen. Aan het eind van de middag wordt het gewoon koud. Het park is tot 10 uur open maar om 7 uur houden we het voor gezien. Ben wil blijven tot het vuurwerk maar dat kunnen we ook zien vanaf ons hotel dus helaas. Nog even langs een supermarkt om wat bananen te halen voor het ontbijt morgen en ook wat lekkers voor de terugreis want die begint nu toch echt dichterbij te komen. En dan belanden we weer in een mexicaans restaurant.

Maar eens kijken of het morgen lukt om onze boarding passen te regelen.

Het is bij jullie alweer tegen acht uur in de morgen, dus Patrick van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!

1. Patrick:
    25 juli 2013
    Hartelijk dank voor de felicitaties en de kaart, en de groetjes van opa en oma en alvast een goede terugreis toegewenst van ons allemaal!
  2. Mieke:
    25 juli 2013
    Ja El, aan alles komt een eind. Het is omgevlogen, maar wat hebben julllie een prachtige reis gemaakt, ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes, mieke.
  3. Monique Tesselaar:
    Hoi wereldreizigers,
    Het zit er (bijna) op. Jullie stappen straks met een hoofd vol indrukken en een camera vol foto's in het vliegtuig. Wij wensen jullie alvast een hele goede terugreis. Wij vertrekken toch nog onverwachts zondagavond naar Engeland en blijven dan 2 weken weg. Wil daarna wel graag jullie foto's zien hoor.

Groetjes van ons, liefs
    Monique
  4. Miranda:
    26 juli 2013
    het blijft leuk om alles te lezen, vooral omdat ik het ook weer een beetje terug beleef. Bij mij was het gelukkig niet zo druk bij de Universal Studios. Hebben jullie het Hollywood sign nog gezien? Alvast een hele voorspoedige terugreis en we gaan mekaar weer zien , half aug. Liefs Miranda en de rest.