Dagje Banff en omgeving.

29 september 2023 - Banff, Canada

We starten rustig op vandaag en hebben een ontbijtje op onze kamer. Een sandwich/ wraps/ banaan/ melk en koffie.

Daarna eerst richting de receptie om een i-94 formulier te regelen. Die heb je weer nodig om Amerika per land in te komen. Er is hier geen aparte computer 💻 dus de receptioniste vult het voor ons in. Ellen kan net niet goed meekijken op het scherm. Na Jos zijn gegevens draait ze gelukkig het scherm wat meer en zien we dat ze i.p.v. The Netherlands The Netherlands Antillens aanklikt. Ho even dat gaat niet goed. Ben ik opeens met een Antilliaan getrouwd 👦🏾. Oooo zegt ze: is dat wat anders dan? 🫣. Dus maar weer van voren af aan beginnen.

Als dit is geregeld op pad.

In de omgeving zijn weer diverse uitkijkpunten, meren en watervallen. Maar wel te ver uit elkaar om het lopend te doen. Dus we rijden erheen, gaan er kijken en even rondlopen en weer verder.

Zo komen we aardig onze dag door. Weer veel mooie foto’s gemaakt. Er was regen voorspeld, maar alleen onder de middag een klein miezerig buitje en toch nog geregeld zon erbij. Wel fris.

In ons hotel zit een Italiaans restaurant dus we gaan aan het einde van de gang eten 😁.
Jos neemt fish and chips en Ellen Poutiene. We hebben het even moeten Googelen. Het is een typisch Canadees recept. Frietjes met kaas, vlees en gravy erover. Een soort kapsalon zeg maar, maar dan zonder sla.
Op onze laatste avond in Canada 🍁 moest Ellen dit toch even proberen. Smaakte best lekker maar wel veel te veel.

Daarna wil Ellen lekker in bad 🛁 om de stijve spieren wat te
verzachten. Helaas is het een nogal laag bad waardoor The Twinsister mountains/ mount Belly / mount left knee en mount woonded knee boven water blijven. En daar warm je nu niet bepaald lekker van door 🥶.

Lekker op tijd ons bedje in, nog wat lezen en dan hopelijk een goed nachtje slapen. Morgen onze langste rit voor de boeg. Amerika here we come! 🇺🇸

1. Edith:
    29 september 2023
    🤣🤣 zoals jij ver je bad schrijft is goed voor de beeldvorming😂
    Maar zonder gekheid je had schrijfster moeten worden, zo leuk om jullie avonturen elke dag te lezen👍
  2. Linda:
    29 september 2023
    😂😂 gek mens ik zie je liggen in dat bad🤪 nou op naar de U.S.A samen met je Antilliaantje🫣🫣 Ik ga nog ff dat stukkie van Tim op zoeken💋💋
  3. Monique Tesselaar:
    29 september 2023
    Edith heeft gelijk, je hebt je roeping gemist. Je maakt er een mooi verhaal van, Ellen. Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen.