Ice Fields Parkway en Highway 1️⃣

28 september 2023 - Banff, Canada

Na weer een verrassend ontbijtje in ons hotel, checken we om 10 uur uit. Even tanken en gaan met die 🍌 .

De enige twee wegen die nodig zijn om van Jasper naar Banff te komen zijn de Ice Fields Parkway en Highway 1️⃣. En dat dan zo’n 4 en een half uur 😁.

Maar wat blijft het mooi onderweg🏔️. Vandaag meestal ook weer een zonnetje erbij.
We stoppen regelmatig bij Views 📸 al kunnen we niet overal kijken want dan komt er geen eind aan.

De eerste twee stops leveren weer prachtige watervallen op. Eigenlijk nog mooier dan die bij Clearwater.
Wat een geweld, en dan zijn de rivieren nu nog geen eens vol. Dus het kan nog veel harder.
Verderop komen we bij een gletsjer. Daar moeten we natuurlijk ook even gaan kijken. Al bij de auto  merk je het temperatuurverschil. Dus jassen aan en capuchon op 🥶. Een stukje klimmen met onderweg steeds wat informatie. Deze gletsjer wordt elk jaar 5 meter korter. Dat is nogal wat😕.
We kunnen er niet op maar komen tot een aantal meters ervan af. Er komt hier gewoon natte sneeuw 🌨️ naar beneden.

En vervolgens weer door. Later nog een soepje onderweg en om 4 uur ( en 280 km verder) zijn we in Banff bij onze laatste hotel in Canada. Weer een prima kamer 👍🏻.
Even settelen en dan richting centrum. Banff is ook een leuk toeristisch plaatsje. Heel veel winkels en restaurants. En ook hier loopt de spoorlijn door. Niet normaal hoe lang de treinen hier zijn, er komt geen einde aan.

Het was weer een prachtige dag vandaag✅

1. Miranda:
    28 september 2023
    Ja, leuk plaatsje. En waar gaat de reis nu naar toe ?
    Ben heel benieuwd naar jullie Amerikaanse avonturen. Goede reis verder 😘
  2. Fam. Tesselaar:
    28 september 2023
    Volgende stop: Kalispell , onderweg naar Yellowstone.
  3. Linda:
    28 september 2023
    Wauw zo prachtig al die mooie natuur en die schattige stadjes😍 wat hebben jullie al veel moois gezien. Hoeveel wagons had die trein trouwens 🫣 niet normaal zeg. En nu op naar Yellowstone🐻🐻
  4. Fam. Tesselaar:
    28 september 2023
    Film 🍿 🎥 terugkijken en zelf tellen 😉.
    Nou Yellowstone is nog wel een paar Miles te gaan hoor. Maar we gaan in de richting ➡️
  5. Fam. Tesselaar:
    Net een nieuwe gespot: 223 🚂 🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃🚃
  6. F Tesselaar:
    28 september 2023
    Leuk om alles zo mee te lezen. Het zijn wel flinke afstanden.
    Gisteren een leuk stuk van Tim in de Helderse krant. Met missie naar marathon !
  7. Fam. Tesselaar:
    29 september 2023
    Jazeker flinke afstanden, anders kom je nergens. En dan doen wij nog maar een ietsie pietsie stukje Canada 🫣.
    En leuk stukje van Tim hè. We kregen al berichtjes ervan en konden het op de digitale krant lezen.
  8. Linda:
    Wauw, 223 niet normaal zeg😲