Blik op oneindig en gaan …..

30 september 2023 - Kalispell, Montana, Verenigde Staten

Vandaag is onze laatste ochtend in Canada. We zijn op tijd gaan slapen en rijden om 9 uur Banff uit, richting Kalispell Amerika.
Onderweg wat regenbuien want de bewolking hangt erg laag vandaag.

We hebben afgesproken niet te vaak te stoppen. Hooguit om even te wisselen van chauffeur. Om 12 uur zijn we ongeveer op de helft en stoppen we in het gehucht Wasa. Geen knäckebröd gevonden 😉 maar wel een lekker bakkie koffie en chocolate chipcookies en een Mars. En Ellen natuurlijk even te piesen.
Vol energie weer door.

We hebben geen idee wanneer de grens komt. Dat blijkt tegen twee uur te zijn. Even wachten, dan een paar vragen beantwoorden “ waar woon je” waar ga je heen” hoelang blijf je” en we mogen door. Het duurt allemaal niet langer dan 10 minuutjes.

In Amerika wordt alles weer in Miles aangeven terwijl in Canada km. staan. Omdat wij een Amerikaanse auto hebben, met Miles was het de eerste twee dagen in Canada steeds even omrekenen. Totdat we erachter kwamen dat de binnenring ( de kleine cijfertjes) in km. stonden🫣.

Het landschap is ook weer aan het veranderen. Minder hoge bergen en meer grasland met boerderijen. Howdee Cowboy 🤠.

Als we Kalispell binnenrijden zien we dat het een grote plaats is. We worden een beetje richting industrieterrein geloodst. En ja hoor, achter de schroothoop is ons hotel 🤨.
Ingecheckt en even een powernap gedaan.

Daarna op zoek naar een eetgelegenheid. In Canada rijdt iedereen rustig maar hier is het weer scheuren geblazen. Dus even opletten. We rijden McDonald's en KFC voorbij en gaan bij een familie restaurant naar binnen. We moeten nog even in de gang wachten voor een tafeltje. Jos vindt het steeds gezelliger worden 😇.
We kiezen een salade en kip met pasta. Ook nu weer veel te veel.

De komende hotels zijn van Best Western en vanaf nu hebben we weer elke ochtend ontbijt.
Morgen maar kijken wat hier te beleven valt.