Terug in de tijd 🕰️

1 oktober 2023 - Kalispell, Montana, Verenigde Staten

Heerlijk geslapen vannacht! Op naar het ontbijt. Zoals te verwachten niet al te super voor ons Hollanders. Of je moet een hamburger willen als ontbijt 😐.
Geroosterd brood met jam dan maar weer. Jos kiest een bagel 🥯, had ik hem zo wel kunnen vertellen dat dat geen succes zou zijn 🤭.
Sinaasappel 🍊 toe en Ellen neemt nog een appel 🍏 mee voor onderweg .

we gaan vanochtend richting Conrad Mansion. Dat is een historisch huis, van de stichters van Kalispell, de familie Conrad, wat heel goed bewaard is gebleven. We blijken net te laat te zijn voor de tour van 11 uur, en dus te vroeg voor die van 12. We gaan dus nog even een blokje om en dan blijken we door het historische centrum van Kalispell te komen. Leuk hoor al die oude gebouwen die er nog staan. En wat een schattige huizen.

Weer terug krijgen we met nog 6 anderen een rondleiding door het huis.

Wauw wat is dat gaaf zeg. Alsof de bewoners even boodschappen zijn doen en zo weer terugkomen. Dit huis is in 1895 gebouwd. De jongste dochter heeft het huis in 1974 gedoneerd aan de stad Kalispell. En zij was nogal een verzamelaar dus bijna alle oorspronkelijke dingen uit het huis zijn nog aanwezig. Echt zo fantastisch om hier rond te lopen.

Als we weer buiten zijn regent het. We rijden o.a. richting een stuwdam en nog wat in de omgeving. Rond vier uur zijn we terug in het centrum en besluiten we ergens iets te gaan eten. Het wordt Thais en dat is een prima keuze 😋. Lekker gegeten. En we hoeven er vanavond niet meer uit. Onderweg terug nog even langs de supermarkt voor een chippie en koekjes voor onderweg. Wel zo lekker af en toe iets te knagen😉.

1. Linda:
    1 oktober 2023
    Wat leuk dat poppenhuis en zo’n veranda 😍🥰 Als jullie weer terug zijn lekker aan de stamppot met worst😉😂😂
  2. Fam. Tesselaar:
    1 oktober 2023
    Jaaaa heerlijk, zeiden we gisteren ook “Ik wil gewoon andijvie met een gehaktbal en een bruine boterham met kaas” . Maar ja dat weet je op vakantie. Een beetje aanpassen. En dat kan de 1 iets makkelijker dan de andere 😉. Ik moet er af en toe alleen maar om lachen als we in zo’n Amerikaanse vreetschuur zitten. Let’s try somerhing new!