Yellowstone

3 oktober 2023 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

We beginnen vandaag aan onze derde week, we zijn alweer over de helft.
Eindelijk yoghurt een rood fruit bij het ontbijt dus lekker gegeten en dan op pad naar Yellowstone.

We doen er bijna 5 uur over. Wel weer een mooie route. Net na vertrek regen maar na een uurtje breekt de zon door. Grote weilanden met maar weinig koeien 🐄. Er schijnt hier veel graan te worden verbouwd maar dat staat er nu natuurlijk niet meer. Dus kale, voornamelijk gele landschappen.

Wanneer we er bijna zijn begint het net weer pittig te regenen.
We zijn rond 2 uur bij ons hotel, maar kunnen nog niet inchecken. Het lijkt trouwens meer een motel.

We rijden dus eerst naar het verzoekers centrum om info te halen over het park. Dat krijgen we uitgebreid van Dan. Hij vertelt zoveel dat het bijna niet mogelijk is alles te onthouden.
We kunnen hier ook meteen een toegangskaart kopen dus ook dat geregeld.

Daarna inchecken en spullen uitladen. De minste kamer tot nu toe en hier slapen we het langst🫤. Nou ja we zijn er alleen s’avonds maar.

Daarna besluiten we toch om het park nog in te rijden zolang het  licht is. De ingang is echt zowat om de hoek. We vergeten alleen de rugzak dus geen verrekijker mee. Morgen om denken 💭.
Je moet in het park best nog een eind rijden voordat je überhaupt ergens bent dus we gaan nu maar naar 1 punt toe. Veel gaan er al uit maar het zal morgenochtend file rijden worden ben ik bang 🥴.

En ja hoor we zien Buffalo’s. Wel ver weg maar hey, het zijn echte !!
We maakten steeds een grapje dat de afgelopen dagen de borden Wildlife er alleen maar stonden voor de toeristen. Tot we vanmorgen van het thuisfront bericht kregen dat in Banff, de dag na ons vertrek 2 mensen en een hond zijn gedood door een beer 😧😧. Onvoorstelbaar. Laat ons ze dan maar vanuit de auto bespioneren.

Hoe verder we het park ingaan hoe droger het wordt . Als we bij het Norris Geyser bassin zijn is het helemaal gestopt 👍🏻. We parkeren en gaan een paar werkende geisers bekijken. Je loopt hier echt door een onrealistische wereld.  Een borrelende aarde 🌍.

Daarna weer terug want we willen voor donker eruit zijn. Weinig verlichting hier. Hoe dichter bij de uitgang hoe harder het weer gaat regenen.
Bij de Subway gestopt voor ons avondmaal.
Zo lekker even douchen en doorwarmen. Het bad begin ik maar niet aan, nog lager dan de vorige 🫣.
Helaas geeft het weerbericht voor morgen ook regen en het is daardoor ook lekker fris. Was hier net 3 graden 🥶.

1. Linda:
    3 oktober 2023
    Ja, jongens wat gaat dan toch nog snel en veel plezier in Yellowstone, doe de groeten aan Yogi🐻 alleen van een afstand zwaaien hoor👋🏻🏃🏼‍♀️🏃🏻😂💋💋
  2. Fam. Tesselaar:
    3 oktober 2023