Watervallen en stroomstoring.

25 september 2023 - Clearwater, Canada

Vandaag voor het eerst een ontbijt in ons hotel. Heel fijn om gewoon lekker aan te schuiven i.p.v. op pad te moeten. In de ontbijtzaal zien we dat er lage bewolking hangt maar ook dat de zon al probeert door te breken. De naam van ons hotel “Gate to the falls”  geeft al aan wat we vandaag gaan doen: watervallen spotten. In de nabije omgeving zijn er meerdere te vinden. Eigenlijk gewoon linksaf en dan alsmaar rechtdoor. We hebben er twee opgezocht maar onderweg komen we nog een derde tegen. Eerst richting Spahats falls. We lopen hier ook een trail van de waterval naar een uitkijkpunt. Ook voor ons, niet getrainde hikers, goed te doen. Al blijft het opletten. Veel klimmen en dalen, en over rotsen en boomstronken klauteren. Omdat het hier ook “bear area”  is, belletje 🛎️ aan de rugzak en hopen er toch geen tegen te komen 😅. Weer prachtige plekken waar we komen.

Dan door naar “Helmcken falls” . Dit is weer een hogere waterval. Er zijn nog wat meer toeristen maar al met al is het redelijk rustig.

Op de terugweg stoppen we bij “Dawson falls”, dit bordje zagen we op de heenweg opeens. Wauw,  deze vonden we ook mooi. Niet zo hoog maar wel weer heel breed.
Tegen half 4 weer terug en we besluiten meteen te tanken omdat we morgen weer een reisdag hebben. Het tankstation blijkt gesloten omdat er geen power is. Mensen die er staan melden dit want wij hadden de bordjes gemist😬. Het schijnt om 4 uur weer opgelost te zijn. Zij blijven wachten want zitten bijna zonder maar wij rijden verder om ergens even wat te drinken. Het Dutch Lake bevindt zich hier ook maar nergens een terrasje open. Ook het andere tankstation is gesloten al staat hier nergens een bordje. Dan maar terug naar het hotel. En ook hier blijkt er geen stroom te zijn. Het schijnt te komen door slecht weer een dag geleden ( niets van meegekregen gelukkig) waardoor er nu reparaties nodig zijn. Tot ongeveer 4 uur. Dus met het licht op onze telefoon, via de trap naar 3 hoog, spooky 👻.
Om in een half donkere kamer te zitten met dit mooie weer is zonde,  dus boek en puzzelboek mee, en wat drinken, en lekker buiten op een bankje.

We zouden vanavond eten bij het restaurant hiernaast, en zien om half 6 toch mensen op het terras. Dus wij ook heen. Het is een kleine kaart want de stroom ligt er nog steeds af. Alleen burgers en sla wat op een buitenkeuken met aggregaat wordt gemaakt. Het is even geduld hebben maar wel een heerlijke hamburger 🍔! En een overvol terras want waarschijnlijk is alles dicht.
We krijgen het wel koud uiteindelijk dus terug naar het donkere hotel. Eigenlijk best gek dat er ook geen noodverlichting brandt🤔. Pas na 8 uur start alles weer op.

1. Linda:
    25 september 2023
    Prachtig die watervallen en dat maaltje van de buitenkeuken ziet er top uit😋 goede reis voor morgen 💋💋