Op naar onze volgende bestemming

24 september 2023 - Clearwater, Canada

Vandaag gaan we verder naar Clearwater. Nu een flink aantal kilometers rijden (425 km) dus niet te laat op pad.
Om even over 9 rijden we de parkeergarage uit. Eerst even tanken en dan gaan.
Al snel begint het te miezeren maar voor een reisdag is dat geen probleem. De route is erg bergachtig dus soms maar 30/40 km per uur en nog minder door de bochten 😉.
Tegen twaalven even een break en dan komt het zonnetje er ook even bij. Niet voor lang trouwens maar het blijft voor de rest van de dag wel droog.
Na nog een uurtje een snack en ijskoffie pauze, en wisselen van bestuurder. Ellen gaat de laatste 2 uur rijden en dat is gelukkig 80/ 100 km. Sneller mag hier niet. De wegen zijn zeer redelijk hier.
We komen alleen maar door enkele kleine plaatjes en soms zomaar 1 of enkele huizen. Meestal een soort van sta caravans met een stuk of wat oude auto’s eromheen. Je snapt niet wat die mensen in the middle of nowhere doen. Soms een busstop van waarschijnlijk de schoolbus of zo. Maar dan ben je ook even onderweg elke dag zeg, en wat te denken van je boodschappen 🤔.
Tegen vieren bij ons hotel. Het Best Western / gate to the falls.

Wel even wennen, het gat Clearwater na het levendige Whistler. Niet echt een dorp maar een beetje her en der wat huizen, winkels en eettentjes verspreid langs de doorgaande weg.
Onze kamer is wel super! Eindelijk een knap zitje. Omdat een rondje dorp er hier niet inzit wordt het waarschijnlijk een avondje yatzeeen.

1. Miranda:
    24 september 2023
    Stond daar niet een oude stoomtrein ?
  2. Fam. Tesselaar:
    24 september 2023