Stadswandeling

10 oktober 2023 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Na alle vermoeienissen van de afgelopen dagen , vandaag rustig opstarten.

Vandaag blijkt het hier een “feestdag” te zijn, Columbus Day. Dan wordt de ontdekking van Amerika door Columbus herdacht. En omdat dit een Italiaan was is het vooral een Italiaans feest. Er wordt dan een optocht gehouden.  En omdat Tony Bennett (zanger) onlangs is overleden (schijnt Italiaanse roots te hebben) was de optocht nu extra groot. Snappen jullie het nog? Maakt niet uit, wij naar de optocht. Nou daar mocht je wel even tijd voor uittrekken. Het zou om 12.00 uur beginnen. Dit werd toch wat later maar pas tegen 2 uur klaar pfffff. Meer dan honderd versierde karren, auto’s, drumbands (die geen van allen in de maat konden lopen🫣) en wat maar met een Italiaans vlaggetje kon zwaaien kwam voorbij. Best grappig om mee te maken.

Daarna richting het Planetarium. Onderweg zoveel mooie gebouwen te zien. En onze eigen gids Tim weet over heel veel panden wat te vertellen. Handig hoor zo’n audiotour 😉.
We komen langs het Lake Michigan (Groot 😮) en hier een hele mooie skyline van de stad.

Als we uiteindelijk bij het planetarium zijn is het 3 uur en blijkt het om 4 uur te sluiten. Dat wordt hem dus niet vandaag. We zwerven dus weer verder door de stad. Dit is echt geen straf want we vinden het prachtig.

We maken veel foto’s en veel kilometers.
Uiteindelijk belanden we, net als gister, weer in een Chinees restaurant. We zitten tenslotte niet voor niets in Chinatown 🇨🇳 . En ook nu weer heerlijk gegeten.

1. Linda:
    10 oktober 2023
    Toch wel grappig zo’n optocht💂🏼‍♀️💂🏼‍♀️💂🏼‍♀️💂🏼‍♀️
    Heerlijk om een privé gids mee te hebben😂😂 nog even lekker genieten met zijn drietjes👍🏻💋💋💋
  2. Fam. Tesselaar:
    11 oktober 2023
    Heerlijk zo’n gids, ik hobbel gewoon overal achteraan 👍🏻