Een mooi cadeautje.

7 oktober 2023 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Na een heerlijk ontbijt, eindelijk weer wat fruit 👌🏻, rijden we rond 10 uur weg voor onze allerlaatste rit met het autootje 🚙.
De zon schijnt volop en het belooft een prachtige dag te worden.
Jos heeft de toeristische route uitgezocht en deze voert ons zowaar door 3 Staten vandaag. We verlaten Wijoming en rijden naar Utah maar we pikken nog een klein hoekje Idaho mee.
En het is alleen maar genieten onderweg en voor het laatst deze prachtige omgeving absorberen.

Natuurlijk even een koffiestop en natuurlijk een plaspauze. Waar zouden we zijn zonder plastuit . Alhoewel, waar we stoppen is in de tijd dat Ellen als een kerel tegen een paaltje piest, in the middle of nowhere, geen enkele auto gepasseerd, had dus ook gewoon zo je broek kunnen laten zakken 🙄.

Na een paar uur komen er steeds meer rode bomen bij. Prachtig! Echt een cadeautje.
En onderweg Wildlife. Eerst wat koeien die oversteken en even later een mooi hert 🦌 met gewei.

Wanneer we nog een half uur moeten rijden heb je geen idee dat er een grote stad zit aan te komen. Maar uiteindelijk komen we richting Salt Lake City.

Wanneer de routemijnheer zegt bestemming bereikt kijken we wel een beetje vreemd. Precies daar, in een woonwijk, zijn ze aan het bouwen 🔨. Echt geen hotel 🏨. Nog een blokje om. Mmmm vreemd, gelukkig geeft internet de oplossing. We zijn blijkbaar bij  West Main street gekomen i.p.v. North Main street . Dat is zo’n 10 minuten verder.
Zo checken we rond vier uur in, koffers uitladen en dan meteen richting vliegveld om de auto weg te brengen. We vliegen morgen om 8.15 uur en willen dan niet eerst nog de auto weg moeten brengen.

We komen bij een car return waar maar weinig auto’s staan. Er staat wel all vehicels. De (Srilankaanse) mevrouw zegt dat we de auto neer moeten zetten en dat het goed is. Ehhh hoeft u geen papieren? Nee hoor, sleutels erin laten en alles is oké.
Er zijn daar geen taxi’s maar wel een shuttlebus naar het vliegveld.
Een Srilankaanse chauffeur rijdt ons. Wanneer we bij het vliegveld aankomen staat daar ook  car return en alle merken, waaronder Alamo. Ehhhhh we hebben de auto helemaal verkeerd ingeleverd 😳. We vragen het de chauffeur maar die spreekt slecht Engels, gelukkig kan iemand van een ander bedrijf duidelijkheid geven dat we inderdaad hier moeten zijn. Dus met de shuttlebus weer terug ⏪. De auto staat inmiddels binnen en wordt al schoongemaakt. Jos zegt dat is onze auto, ehh oke, en stapt in. Zo leveren we 10 minuten later een uitgezogen auto in bij Alamo😅. Hoe krijgen we het voor elkaar 🫣.
Dan een taxi terug. Er zit net een chauffeur op zijn kleedje te bidden 🙏🏻. Blijkt onze chauffeur te zijn, gaan we tenminste veilig terug 😄.

Daarna eten. Ons hotel bevindt zich naast alle gebouwen (complete wijk) van de heiligen der laatste dagen. Veilige buurt dus.
De taxi voor morgenochtend 6 uur is besteld 🚕. Alles klaarzetten en op tijd pitten.

Onze kilometerstand: 2560 Miles dus 4100 kilometers!
Tim, we komen eraan!

1. Linda:
    7 oktober 2023
    Geweldig dat je daar zomaar een auto uit kan zoeken😉😂😂 goede vlucht en wens Tim veel succes🏃🏻🏃🏻🤞🏼💋💋
  2. Fam. Tesselaar:
    7 oktober 2023