Kuddes Bizons

5 oktober 2023 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Na een wat minder nachtje, we zijn allebei lekker verkouden, starten we rustig op. Na de gebruikelijke geroosterde boterhammen met jam en suiker als ontbijt, rijden we weer naar het park.

Vandaag staat de “Lower loop” op het programma maar voordat je daar bent eerst weer hetzelfde stuk. We gaan als eerste richting “Old Faithfull “ Deze geiser gaat bijna elke 96 minuten spuiten. Je kunt er bijna de klok op gelijk zetten. Als we eraan komen blijkt dat het ongeveer nog 20 minuten duurt voor hij start. Heel veel mensen wachten in spanning af. En zonder waarschuwing begint het. Eigenlijk hadden we veel meer kabaal verwacht ofzo, maar opeens veel stoom en water en voordat je het weet is het alweer gedaan. Nou oké , die kan ook van het lijstje ✅ .

Onderweg nog heel veel Bizons gezien, zoveel dat we het niet meer Bizonder vinden 😉.

Ook weer mooie “paint pots” gezien zoals de gekleurde poeltjes bij geisers heten.
Maar verder geen andere dieren helaas, behalve de hele grote Kraaien die hier zitten.

We rijden niet te laat weer terug, zijn het rijden even zat en morgen moeten we weer door het park, deels dezelfde route,  om naar de zuiduitgang te gaan richting Jackson.

Nog even contact met Tim die morgen om 11 uur Nederlandse tijd richting Chicago gaat en daar om 13.00 uur Amerikaanse tijd aankomt. 1 uur tijdsverschil bij ons vandaan.

Geen puf voor een restaurant dus het wordt de gele M.