I'm goin' to Jackson

6 oktober 2023 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag onze 1 na laatste reisdag met de auto. We moeten weer door Yellowstone, van de westingang naar de zuiduitgang.
Na twee frisse, bewolkte dagen, schijnt vandaag volop de zon ☀️.
We kunnen het af in een truitje vandaag.

We rijden nog even langs een paar geisers en Fountain pots die we nog niet hebben gezien. Het is soms net of je in een totaal andere wereld bent, of een andere planeet, zo bizar soms.

Nadat we Yellowstone uitrijden, rijden we meteen Teton national park in. Ook dit is een prachtig park. Geen vulkanische toestanden maar links mooi groen en geel van bomen en rechts hoge, besneeuwde bergen. Dit park is niet zo gigantisch en eindigt uiteindelijk in Jackson of Jackson Hole, zoals ze het hier noemen.

We zijn rond half 3 bij het hotel en er is gelukkig meteen een kamer vrij. Uitladen en het dorp in voor een ontdekkingstocht. We horen dan ook dat Tim is aangekomen in zijn hotel, dus dat is fijn.

We zoeken in eerste instantie een drogist. Ellen heeft sinds twee dagen rare blaasjes boven en op haar rechteroog. En die jeuken verschrikkelijk 😦. Om gek van te worden. We Googelen maar kan van alles zijn. Allergisch reactie? Het houdt haar al twee nachten wakker. In ieder geval maar geen hotel shampoos enz. meer gebruiken. Dokter Google  👨‍⚕️ zegt vet houden dus op zoek naar vaseline. We komen uiteindelijk bij het ziekenhuis uit waar een drogist zit. Potje vaseline ziet er hier net zo uit als in Nederland, altijd fijn. We vragen ook om paracetamol want het stripje begint op te raken en krijgen de Amerikaanse equivalent. Blijken er 100 in te zitten 🫣. Lezen later de bijsluiter en denk deze toch maar niet te gaan gebruiken: “kan allergisch reactie veroorzaken met blaasjes en jeuk”  🙄🥴😩.

Daarna terug naar centrum. Leuk plaatsje met vooral veel ateliers. Trakteren ons op een IJS 🍦, en hoeven voorlopig niet meer te eten.
Halen uiteindelijk een salade 🥗, (beetje groenvoer), en wat crackers met kaas en ham. Zou een moord doen voor een banaan of appel maar fruit is hier ver te zoeken 👀.

Hopelijk weer even een goed nachtje slapen vannacht 😴

1. Linda:
    6 oktober 2023
    Waar zouden we zijn zonder dokter Google😂 fijn dat Tim goed is gearriveerd. Na al die schattige stadjes en natuurschoon zal Chicago straks wel ff een overgang zijn🏙🌆💋💋
  2. Monique Tesselaar:
    6 oktober 2023
    Hopelijk doet de vaseline zijn werk en kom je van de jeuk af. Davy is zo in Burlington bij de drugstore langs gegaan. Die had eczeem en blaas op zijn vinger. Had zijn handen gewassen met afwasmiddel. Veel te agressief en uitdrogend. Zelfde effect met hotelshampootjes misschien?
    Fijn dat Tim goed is aangekomen, ik heb gisteren aan hem gedacht en zal hem zondag in gedachten aanmoedigen.
    Chicago zal inderdaad wel even wennen worden na al het moois wat jullie gezien hebben.😊
  3. Fam. Tesselaar:
    6 oktober 2023
    Och jeetje hij ook al. Is erg vervelend, elke morgen zit mijn rechteroog dicht 😉. Maar vooral die jeuk ahhhhhh 😵‍💫. Vaseline helpt niet al te veel. Gelukkig zit het onder mijn pony anders laten ze me geeneens het vliegtuig in morgen 🫣.
    En Chicago zal zeker wennen zijn na de stilte. Maar zin in. Tim heeft al een heel programma in gedachten. Wij volgen 🚶🏼🚶🏼🚶🏻‍♀️
  4. Miranda:
    6 oktober 2023
    Vervelend Ellen, misschien toch iets tegen allergie halen?
    Nog een mooie laatste dag gewenst en alvast een goede vlucht naar Chicago 😀
  5. Fam. Tesselaar:
    7 oktober 2023
    Ik doe het er maar mee. Het lijkt iig niet meer te worden, nu nog minder 🤭🤕