A day at the museum

11 oktober 2023 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Voor vandaag staat er een uitstapje gepland naar het Museum of Science and Industry.
Onderweg heeft Tim een Wendy’s gevonden voor een ontbijt. Vanaf daar moeten we met de bus verder want de metro komt daar niet.
We moeten met lijn 58. Eerst komt 55 eraan in de verte en zouden wij nog een paar minuten moeten wachten maar opeens komt een 58 door de bocht dus we stappen snel in. Tim blijkbaar niet snel genoeg want een vriendelijke man duwt hem in zijn stoel:”Sit the fuck down!” De bus rijdt weg en nog geen twee tellen later roept dezelfde vriendelijke kerel: “this is the wrong bus you fool, let me out!” En meteen begint hij als een gek aan de bel te trekken. De chauffeur opent zowat midden op een kruispunt de deur. Zo die is weg.
Zo’n drie straten verder zegt Tim: “ehhh volgens mij zitten wij ook in de verkeerde bus”. Nee dat meen je niet. Wij wachten netjes tot de volgende stop 😉 en stappen uit.
De bussen rijden hier naar Noord en Zuid en deze gaat net de verkeerde kant op.
Aan de overkant wachten op de juiste bus. De grootste lol natuurlijk, you fool!

De nieuwe bus rijdt weer terug naar waar we net waren vertrokken en gaat dan wel de goede kant op. Maar opeens stopt deze chauffeur en stapt uit. Zitten wij weer. Net als we bedenken om laatste stuk te lopen komt hij weer terug en rijdt verder. Bij volgende stop zegt hij opeens dat dit het eindpunt is☹️. Wat is dit toch vandaag. Nou dan toch maar verder wandelen. Blijkt verderop de weg opgebroken te zijn, als hij dat nou gewoon even had gezegd.

We vinden het museum en brengen hier een aantal uur door. Zoals in elk museum interessante en minder interessante gedeeltes😬. Jos en Tim gaan nog naar een tour over een Duitse onderzeeboot, die ook echt in het museum ligt. Net als een echt deel van een vliegtuig, een trein enz.
Om 4 uur sluit de boel en gaan we richting trein. De bus laten we even links liggen. Eerst uitzoeken hoe we daar nu weer een kaartje voor moeten kopen. Gelukkig krijgen we het voor elkaar ( 4 betaalpassen verder). We kunnen zo het perron oplopen maar krijgen in de trein zelf toch controle dus goed dat het is gelukt.  De trein is een dubbeldekker maar hier is dat anders dan bij ons. De bovenste verdieping is nml. alleen maar aan de zijkanten. Het midden is gewoon open. De conducteur loopt ook gewoon alleen beneden en die geef je dus je kaartje aan van boven, grappig 😀.

We reizen terug naar Millennium park en gaan daar weer met de benenwagen 🦵🏻🦵🏻.
We willen vandaag geen Chinees en belanden daarom bij een Grill. Als we de menukaart krijgen blijkt het meer een soort wok te zijn en eten we uiteindelijk weer noedels 🫣. Wel een lekker toetje, brownie met ijs 😋.

1. Miranda:
    11 oktober 2023
    🙈🤣 ja overal zijn bijzondere mensen !!
    Maar zo heb je wel weer wat te vertellen 😉.
  2. Linda:
    11 oktober 2023
    LOL,you fool🫣, ach je hebt wel weer wat te schrijven zo El, meid het wordt een compleet boekwerk😉 maar superleuk om zo elke ochtend met jullie mee te leven👍🏻👍🏻💋💋💋