Dagje park

4 oktober 2023 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag de hele dag te besteden in Yellowstone national park. We rijden om 9 uur het park in.
De verwachting van filerijden valt mee. En dit is gelukkig de hele dag zo.
Je moet eerst bijna een uur rijden voordat je kiest welke “ loop” je gaat rijden. Dit komt ook omdat er niet te hard mag worden gereden want je weet nooit wat er oversteekt. Bij ons alleen maar eekhoorn 😂. Wij komen binnen via de west ingang, deze ligt in Montana, maar kort daarna rij je Wyoming in.

Omdat de weersverwachting voor vandaag slecht was, veel regen, kiezen we voor de “upper loop”.  Hier heb je wat minder plekken waar je uitstapt en loopt.
Maar tot onze verbazing is het droog en dit blijft de hele dag zo 😁. Pas wanneer we rond half 5 richting uitgang rijden hebben we even een flinke bui ⛈️. Maar die is weer over als we het park weer uit zijn. Wat een bofkonten zijn we. De Amerikaanse weerman (John Pealfarmer 😉) zat er dus gelukkig goed naast .

Omdat het park veel hoogte verschil heeft zien we ook sneeuw. Ook zo’n prachtig gezicht. Genoeg voor een mooie foto en te weinig om er last van te hebben 👍🏻.

We zien verder weer mooie watervallen en geisers. Ook doen we de North Rim van de Grand Canyon van Yellowstone. En dan snap je hoe dit park aan zijn naam komt.
Nu wel de verrekijker mee dus regelmatig even stoppen en speuren. Het leuke is, dan stoppen er meteen meer. Je weet maar nooit. Alhoewel, wanneer ik een bizon 🦬 sta te fotograferen stoppen er Japanners, zij stapt uit en gaat een selfie maken aan de andere kant, totaal de bizon gemist 🫣.
We zien vandaag zelfs zoveel bizons dat het gewoon begint te worden. Totdat er eentje recht op ons af loopt om over te steken, toch maar even achter een auto blijven 😅.

Door de verrekijker zien we ook een lichte wolf . Wat een prachtige kop! En we spotten Elk (Elks? Elken?) dit zijn kleine Elanden en waarschijnlijk vrouwtjes.

Best weer een lange dag zo rijden. Morgen de “ lower loop” .

Als diner Pulled meat vandaag.

1. Linda:
    4 oktober 2023
    Zo zeg dat was weer een mooi dagje en s’avonds weer een volle buik😉 veel plezier morgen 💋💋