Clouds, fish and Baketball

13 oktober 2023 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Deze morgen staat voor Tim en Ellen een uitstapje gepland naar the Willistower (aka Searstower). Dit is de hoogste toren in Chicago. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de hele stad. Tenminste dat zou  moeten🙄. Maar helaas, we wisten dat we regen kregen maar op het metrostation zien we ook dat de wolken vandaag wel erg laag hangen 😮.
We staan nog even in tweestrijd. Vanmiddag staat het aquarium op het schema, zullen we het omruilen? Maar we zijn zonder Jos op pad, die sluit later aan, dus dan moeten we die eerst op de hoogte brengen. En wij hebben allebei alleen internet met WiFi, dus niet op een perron 🫤. Wordt wel een boel geregel. We gaan gewoon en zien het wel ( of niet 😉) .
Vanaf de straat zien we geen bovenkant van het gebouw en binnen wordt ook keurig gezegd wat er te zien is (grijs) en dat we de kaartjes mogen omruilen. We gaan toch naar boven en hopen op een windje 🌬️.

Eerst een hele lange gang door met allemaal informatie en dan de lift 🛗 naar boven. Wel lekker rustig boven 🙃. Het is net of de glazen wand van melkglas is. Je ziet niets. Gewoon zitten bij het raam en afwachten. Een enkele keer een klein doorkijkje. En opeens is er zicht dus gauw filmen en foto’s maken voor het voorbij is. Er is ook “the Ledge” dit zijn glazen hokjes buiten het gebouw. Maar tegen de tijd dat wij in zo’n hokje mogen is het uitzicht alweer weg.

Dan maar weer naar beneden want ondertussen is Jos onderweg naar het ontmoetingspunt. Ergens bij een bushalte stapt hij in de bus waar wij inzitten. (Was voor ons nog even doorstappen want moesten eerst bij een metrostation langs om een dagkaart te kopen).
We rijden door naar het Shredd aquarium om daar nog wat tijd door te brengen. Het is ondertussen droog.
Naast zeedieren krijgen we ook een film te zien in 4D over octopussen 🐙. Heel mooi gefilmd.

Na het aquarium besluiten we toch nog even terug te gaan naar the Willistower, nu het veel minder bewolkt is. Dan kan Tim nog eens naar boven. Wij wachten beneden in de McDonalds. Daar gaan we even een hapje eten want we gaan door naar een basketbalwedstrijd vanavond  🏀.

Dan op naar het United Center voor de wedstrijd tussen de Chicago Bulls en de Denver Nuggets. Als we daar aankomen blijk je geen tas mee te mogen en wij lopen rond met een kleine rugtas en mijn handtas. Die moeten we eerst ergens naar links gaan afgeven. Dat blijkt achteraf op een parkeerplaats te zijn bij een kar. Je moet je naam noteren en je telefoonnummer,  krijgt dan een strookje met een nummer en dan maar hopen dat je je tas later weer terug krijgt😬. Telefoon, portemonnee en paspoorten in onze zak gestopt en daarna weer terug naar ingang 7 want het is ondertussen bijna tijd.
We zitten 3 hoog en hebben goed overzicht. Wat een happening! Eerst even stilte en daarna natuurlijk het Amerikaanse volkslied 🇺🇸 . En dan barst het feest los. Tussen de wedstrijd door ook van alles. Van dans tot muziek, en van t-shirts die het publiek in worden geschoten tot parachutes 🪂 met ??? die  naar beneden vallen. Je verveelt je geen moment. De wedstrijd gaat aardig gelijk op maar in de laatste twee minuten staan de Bulls voor. Ellen gaat alvast eruit om de tas weer te halen voordat de grote uitloop begint. Maar ze is allang weer terug en er komt bijna niemand naar buiten🤔. Even appen. Dan blijkt dat ze gelijk zijn geëindigd en er een verlenging komt, en nog 1. Het duurt dus nog even. Uiteindelijk komen de mannen toch voor de horde eraan. Was nog niet af maar de Bulls stonden nu genoeg voor. Weer terug naar de metro en om 11 uur terug in het hotel. Pffff dat was een vermoeiende, maar leuke laatste dag. Morgen gaan we weer naar huis. Het wordt dan een natte dag dus we gaan maar op tijd richting vliegveld. Daar maar de tijd doden tot vertrek 🛫. Met je koffer door de stad sjouwen in de regen is ook geen pretje.

1. Linda:
    13 oktober 2023
    Wat een gezellige dag om mee af te sluiten, jammer dat het zicht minder was😶‍🌫️ en knap van jullie om zo’n hoogte op te zoeken🫣 Goede reis terug naar een herfstig Nederland☔️☔️💋💋💋
  2. Fam. Tesselaar:
    Dankjewel! 😘
  3. Mieke:
    13 oktober 2023
    Zo te zien geen last van hoogtevrees 🥵
    Goede terugvlucht 😘
  4. Fam. Tesselaar:
    13 oktober 2023
    Nee wij niet maar Jos wel 🙃 dus daarom ging hij niet mee.

Hopelijk een beetje slapen in het vliegtuig ✈️.
  5. Miranda:
    13 oktober 2023
    Een hele goede vlucht naar huis alvast ✈. En genoeg mooie herinneringen om mee te nemen 😊
  6. Fam. Tesselaar:
    Dank je wel 😘