Architectuur 🕍 en Astronomie 🪐

12 oktober 2023 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Terwijl wij rustig opstarten gaat  Tim ondertussen even een rondje hardlopen. Om half 1 hebben we een rondvaart gepland, the Chicago river architecture cruise.
Met een heerlijk zonnetje varen we  zo’n 70 minuten door de stad en krijgen we uitleg over alle gebouwen. O.a wanneer gemaakt en door wie.
Er is eerlijk gezegd weinig informatie die we niet al van Tim hadden vernomen 😉.

Hierna wil Tim nog het architecture museum in. Wij blijven buiten en gaan ondertussen even ergens een bakkie koffie scoren.

Het Adler planetarium staat ook op het programma maar die gaat pas om 4 uur open. Daar komen we met de bus ook precies om die tijd aan. We kunnen hierbij twee voorstellingen uitzoeken. We kiezen die van 5 en 6 uur. Eerst een rondje maken met informatie over alle planeten. Tegen 5 uur naar het Space theater. Dit is een grote zaal waar je meer ligt dan zit en het plafond een grote bol is waar je naar kijkt. De eerste voorstelling brengt ons in de ruimte. Je moet niet je ogen dicht doen want dan ben je weg 😴.
Even eruit en dan weer terug voor de volgende voorstelling. Nu krijgen we een lesje sterren kijken. Dit is erg leuk. Hierna nog verder door het planetarium.

Als we weer weg gaan blijkt het te hebben geregend.Het was al voorspeld maar we hebben geboft tot nu. Met de bus weer richting centrum en er dan uit voor een maaltijd. We belanden uiteindelijk in een soort sportscafe. Ook onderweg nog even wat fruit gescoord voor het ontbijt morgen.

1. Linda:
    12 oktober 2023
    Kijk al de kennis ook weer bijgespijkerd en jullie hebben het de hele vakantie idd best getroffen met het weer👍🏻 Vliegen jullie morgen terug? 💋💋💋
  2. Fam. Tesselaar:
    12 oktober 2023
    Zeker getroffen, deze morgen ook nog wel regen maar hopelijk vanmiddag droog. Morgen niet helaas. We vertrekken morgen weer naar huis, gaan om 18.30 uur weer vliegen dus moeten ons nog dagje vermaken.
  3. Monique Tesselaar:
    12 oktober 2023
    Leuke uitstapjes deze laatste dagen. En lekker tussen de buien door gelaveerd, begrijp ik. Mooie afsluiting zo van jullie fantastische reis.😘
  4. Mieke:
    12 oktober 2023
    Astronoom Ellen😅 Veel ondernomen El! Leuk ook dat Tim er de laatste dagen bij is.
  5. Fam. Tesselaar:
    12 oktober 2023
    Ja leuke afsluiting zo van een prachtige reis!